A célod
Az edzés célja az erő felhalmozása és nem a feszültséggé. Úgy gondolom, hogy minden edzés végeztével – ugyanolyan vagy magas munkaterhelés mellett, kevésbé kell fáradtnak lenned, mint előtte. Minden gyakorlatot úgy próbáljuk megcsinálni, hogy a gyakorlás révén egyre kisebb erőfeszítésbe kerüljön! Ezt, úgy lehet elérni, hogy csak a mozgáshoz szükséges izmokat használjuk, a test többi része relaxált marad. Sőt, ha természetesen és helyesen mozogsz, akkor az elméd is ellazul, ennek hatására a fizikai és pszichológiai kapacitásod is észrevehetően javul. Ha nyugodtnak érzed magad edzés után, akkor megfelelően haladtál.

Képezz tartalékot!
Az edzéseid első szakaszában úgy kell edzened, hogy maradjon energiád reagálni egy váratlan helyzetre. Például, ha megtámadnak az utcán, miközben hazafelé sétálsz az edzőteremből, elegendő energiád kell legyen ahhoz, hogy megvédd magad. Edzéseid későbbi szakaszában minden edzésed után erősebnek és energikusabbnak kell érezned magad.

Ne legyen állandó rutinod!
Vedd figyelembe, hogy minden nap más. Vannak olyan napok amikor minden belefér, s van amikor csak pár ismérlés gyakorlatonként vagy csak pár perces munka. Ez vonatkozik mind a test kitartására, mind a munka elvégzéséhez szükséges akarat szintjére.

Izomfájdalom
Ha az izmaid fájnak edzés után, ne feledd, hogy általában három nap alatt töltődnek fel újra. A terhelés után ne feledkezz meg arról, hogy feltöltsd magad, légzéssel, küzdő test masszázzsal, relaxációval, ettől az izmaid jobban fogják magukat érezni. Ha úgy érzed, hogy valahol fáj, akkor foglalkozz aznap valami más probléma megoldásával.

Mélyebb célok
Minden egyes edzést egy olyan alkalomnak tekintek, ahol mélyebben megismerhetem a testem, és nem az a célom, hogy egy kemény edzőgéppé tegyem. A cél az, hogy emberibb legyél, lásd a gyengeségeid, és azokat a pontokat amikor a partnered jobb nálad.

Véleményem szerint az ember legértékesebb tulajdonsága a pozitív hozzáállás, függetlenül attól, hogy mi történik. A gyakorlást a büszkeség és a félelmek leküzdésére, az alázat és jóindulat elérésére kell használni. 

Vladimir Vasiliev Oroszországban született. Intenzív Systema képzést kapott Mikhail Ryabkotól. Miután Kanadába költözött 1993-ban megalapította az első Oroszországon kívüli Systema iskolát. 

*****

Azóta több, mint 700 Systema Instruktort képzett ki szerte a világban, több, mint 40 különböző országban. Számos kormányzati kitüntetéssel és díjjal rendelkezik, beleértve az orosz “Order of Duty and Honor” és “Order of Loyalty“. Rendszeresen oktat torontói iskolájában, nemzetközi szemináriumokon és táborokban, valamint a Systema Video Program keretében.

Ajánlott Cikkek
SSTC Systema – Közelharc és Önvédelem szeminárium

SSTC Systema - Közelharc és Önvédelem szeminárium Programunkra a közelharc és önvédelem iránt érdeklődő férfiakat és nőket is várjuk. Instruktor: Tovább

A harc struktúrája – Konstantin Komarov

Tinédzserként egy olyan esemény szemtanúja voltam amely felejthetetlen benyomást tett rám, és a mai napig gondolkodásra késztet. 13 -14 éves Tovább

Az Önfeláldozás, mint a félelem ellensége – Val Riazanov

Az itt ismertetett paradigma az az alap, melyből minden képzésünk, edzésünk és motivációnk származik, ha teljesen önmegvalósított emberré akarunk válni Tovább

Pin It on Pinterest