Észrevetted már magadon a következőket?

A partnered szemét módon dolgozik veled pl. egy laza ütésre keményen és fájdalmasan válaszol. Amiért te mérges leszel.
Lehet, hogy a gyakorótársad kissé arrogáns, esetleg lassan tanul és irritáló alak.
Netalán úgy találod, hogy a mozdulataid nagyon jól működnek és büszke vagy magadra; vagy valaki megdicséri ahogy dolgozol, és ettől hiú leszel.

Látom, ahogy ez minden edzésen megtörténik. Ez esetben a valódi edzésidő csak töredéke a teljes edzésnek. 

Egy technikát viszonylag könnyű megtanulni; részekre bontható és kézzelfogható. Ez egy konkrét dolog, és bizonyos mennyiségű gyakorlással megvan. Azonban Systema fókusza máshol van – meg kell értened magad. Mit jelent ez? Folyamatosan figyeled, mi zavarja meg nyugodt, objektív és folyamatos mozgásod. 

A kontrollálatlan érzelmek rontják a hatékony munkát. Ezek az érzések rejtett módon jönnek, észrevétlenül kezdenek uralni és elfogyasztani az erődet. Ébernek kell lenned. Az első lépés, hogy tudatába kerülsz ezeknek a gyengeségeknek. A második lépés ezeknek a legyőzése a légzés, a megértés, a hozzáállás és a mozgás megváltoztatásával. Ha sikerül, valódi erőt és képességeket nyerünk.

Azon a ponton, ahol mérgesnek, bosszúsnak vagy fontosnak érzed magad – már nem a mozgásod, a légzésed vagy más feladatok tökéletesítésén dolgozol, hanem egy kis konfliktussal küzdesz. Ha az érzelmeid eluralkodnak rajtad, könnyen irányítható és manipulálható leszel. Amíg nem uralod az érzéseid, addig nem rendelkezel megfelelő ítélőképességgel, és gyors döntések meghozatalára sem vagy képes – ez romboló az edzésed és az életed szempontjából.

Azt javaslom, hogy az egész edzésen próbáld azonosítani azokat a korlátokat, amelyek megakadályozzák az értékes munkát. Akár tanulsz, akár tanítasz, mindig figyeld meg az érzelmi állapotodat. Amint az érzelmeid instabilak, már nem a munkával foglalkozol. 

Amikor megérkezünk a terembe, edzeni jövünk – ez az alap. Lehetsz csalódott magadban, vagy zavarhat valami a csoportban. Nem számít, mi történt, a teremben mindent a fejlődésedre kell használnod.

A büszkeségünk és gyengeségeink felismerése, a szembenézés velük sokkal nehezebb, mint a technikák tökéletesítése, de sokkal mélyebb dolog. Mint tudjuk, a memorizált technikák gyakran nem kivitelezhetők valódi konfrontációkban, például el van törve a karod, vagy szűk térben kell dolgoznod. Ellenben, ha tudod ellenőrizni az érzelmeidet, és tanulmányozod a mozgást, képes leszel bármilyen problémát sokféle módon megoldani. Tapasztalatból tudom, hogy az ilyen gyakorlás rendkívül kifizetődő, valódi képességeket teremt, és lehetővé teszi a túlélést és a sikerünket.

 

Ajánlott Cikkek
Gyors és lassú gondolkodás a Harchoz – Martin Wheeler

Gondolkodj gyorsan, gondolj a lábaidra, mozgasd a fejed, hajolj el, üss, ezeket a szavakat hallod a legtöbb full kontak küzdőtéren. Tovább

Systema földharc és hagyományos birkózás – Martin Wheeler

A Systema földharc rendszere és a hagyományos birkózás két külön terület. A küzdelem pont az amit a neve sugall, két Tovább

Hogyan Gyakorolj Helyesen? – Vladimir Vasiliev

A célodAz edzés célja az erő felhalmozása és nem a feszültséggé. Úgy gondolom, hogy minden edzés végeztével - ugyanolyan vagy Tovább

Pin It on Pinterest

Share This