Három szinten értelmezhetjük a félelmeinket.
Az első a személyes félelem. Ez a típus fizikai kontaktus nélkül alakul ki. Szóbeli fenyegetés, agresszív fellépés vagy ijesztő események hatására alakul ki. Előfordul, hogy csak részben ismerjük fel ennek a kiváltó okait. Ezt egy speciális légzés jellemzi, szabálytalan be- és kilégzéssel, felszínes vagy fuldokló levegővétel.
A második a valós és küszöbön álló fizikai fenyegetés által kiváltott félelem. Ez a helyzet nagyon specifikus és valós. Félünk attól, hogy nem leszünk képesek szabadon mozogni, enyhén vagy súlyosan megsérülünk, vagy nem tudunk levegőt venni. A légzés megszakítás itt sokkal súlyosabb és időben kiterjedtebb.
A harmadik típus a fegyveres konfrontációtól való félelem. Legyen az kés, bot, lánc vagy pisztoly. Bármilyen tárgy melyet az ellenfél halálos fegyverként szeretne használni. Ezt a félelmet életünk fenyegetése váltja ki, ami a testünk bizonyos területein tudattalanul elhatalmasodhat. A lélegzet visszatartása és megszakítása itt rendkívül erőteljes, a pánikkal és a teljes mozgásképtelenséggel határos.


A félelmek közül egyszerre több is jelen lehet, különböző kombinációkban. A reakció súlyossága minden esetben eltérő. A kezelésnek is eltérőnek kell lennie. Vannak optimális légzési gyakorlatok az egyes helyzetek kezelésére.

Ajánlott Cikkek
Hogyan Gyakorolj Helyesen? – Vladimir Vasiliev

A célodAz edzés célja az erő felhalmozása és nem a feszültséggé. Úgy gondolom, hogy minden edzés végeztével - ugyanolyan vagy Tovább

A harc struktúrája – Konstantin Komarov

Tinédzserként egy olyan esemény szemtanúja voltam amely felejthetetlen benyomást tett rám, és a mai napig gondolkodásra késztet. 13 -14 éves Tovább

SSTC Systema – Közelharc és Önvédelem szeminárium

SSTC Systema - Közelharc és Önvédelem szeminárium Programunkra a közelharc és önvédelem iránt érdeklődő férfiakat és nőket is várjuk. Instruktor: Tovább

Pin It on Pinterest

Share This